E-pasta mārketings mazajiem uzņēmumiem: Kā veidot datu bāzi un sūtīt efektīvas vēstules
Jūs, iespējams, domājat: "Vai e-pasts mūsdienās vēl strādā?" Atbilde ir pārliecinošs "jā"! E-pasta mārketings ir viens no visefektīvākajiem un lētākajiem veidiem, kā uzturēt kontaktu ar esošajiem klientiem un pārvērst potenciālos klientus pircējos. Šis ceļvedis palīdzēs jums saprast pamatus un uzsākt e-pasta mārketinga kampaņas pat ar ierobežotu budžetu.
Kāpēc e-pasta mārketings ir būtisks?
Piederība un kontrole: Sociālie tīkli var mainīt savus algoritmus, bet jūsu e-pasta datu bāze pieder tikai jums. Jums ir tieša piekļuve savai auditorijai.
Augsta atdeve (ROI): Statistikas rāda, ka katrs e-pasta mārketingā ieguldītais eiro var nest atpakaļ līdz pat 40 eiro.
Personalizēta komunikācija: E-pasts dod iespēju uzrunāt klientu individuāli, piedāvājot tieši viņam atbilstošu saturu vai piedāvājumus.
Pirmais solis: Kā veidot klientu datu bāzi?
Datu bāzes veidošana ir e-pasta mārketinga stūrakmens. Nekādā gadījumā nepērciet e-pasta adreses! Jums ir nepieciešama atļauja no katra cilvēka.
Abonēšanas forma mājaslapā: Novietojiet redzamu formu savā mājaslapā. Vislabāk strādā forma, kas ir redzama, taču nav uzbāzīga.
"Piedāvājums apmaiņā pret e-pastu": Piedāvājiet kaut ko vērtīgu apmaiņā pret e-pasta adresi. Tas var būt:
Atlaižu kods pirmajam pirkumam.
Bezmaksas e-grāmata, kontrolsaraksts (checklist) vai padomu ceļvedis.
Piekļuve ekskluzīvam saturam vai "klubu" jaunumiem.
Sociālie tīkli: Izmantojiet savus sociālo mediju profilus, lai aicinātu sekotājus pierakstīties jaunumiem.
Populārs rīks iesācējiem: MailerLite
MailerLite ir lielisks rīks mazajiem uzņēmumiem un tiem, kas tikai sāk savu e-pasta mārketinga ceļu. Tas ir intuitīvs, vizuāli pievilcīgs un piedāvā daudzas noderīgas funkcijas.
Svarīgākās MailerLite funkcijas:
Vienkāršs e-pasta redaktors: Izmantojot "velc un nomet" (drag-and-drop) redaktoru, jūs varat viegli veidot vizuāli pievilcīgus e-pastus, pievienojot attēlus, pogas un teksta blokus bez programmēšanas zināšanām.
Segmentēšana un personalizācija: Datu bāzi var sadalīt jebkuros segmentos, piemēram, pēc pircējiem un nepircējiem, jaunu klientu un pastāvīgo klientu, vai pat pēc viņu interesēm. Tāpat varat personalizēt e-pasta vēstules, ievietojot klienta vārdu virsrakstā vai tekstā.
Abonēšanas formas un landing lapas: MailerLite ļauj izveidot vienkāršas un efektīvas abonēšanas formas un pat veselas landing lapas. Jums nav vajadzīgas papildu prasmes vai rīki, lai ievāktu e-pasta adreses.
Automatizācija: Šī ir ļoti jaudīga funkcija. Jūs varat izveidot automatizētas e-pasta plūsmas, kas nosūta e-pastu automātiski, piemēram:
Sveiciena e-pasts: Tūlīt pēc pierakstīšanās nosūtīt sveiciena e-pastu ar atlaidi.
Pamests grozs: Atgādināt klientam par pamestu pirkumu e-veikalā.
Dzimšanas dienas apsveikums: Apsveikt klientu dzimšanas dienā ar īpašu piedāvājumu.
Rezultātu analīze: Jūs varat sekot līdzi, cik daudz cilvēku atvēra jūsu e-pastu (open rate), uzklikšķināja uz saitēm (click rate) un kāda ir to veiktspēja. Šie dati palīdz saprast, kas strādā, un uzlabot nākamās kampaņas.
Kā veidot efektīvas e-pasta vēstules?
Uzrunājošs virsraksts: Labs virsraksts piesaista uzmanību un mudina atvērt e-pastu. Esiet kodolīgs, personisks un radīet interesi.
Skaidrs saturs: E-pastam jābūt viegli lasāmam un labi strukturētam. Izmantojiet īsus teikumus un atsevišķus paragrāfus.
Spēcīgs aicinājums uz darbību (CTA): Katrā e-pastā ir jābūt vienam skaidram mērķim. Vai jūs vēlaties, lai klients pērk, lasa blogu vai reģistrējas pasākumam? Izmantojiet pamanāmu pogu ar aicinājumu (piemēram, "Pirkt tūlīt", "Lasīt vairāk").
Konsekvence: Sūtiet e-pastus regulāri, bet ne pārāk bieži. Reizi nedēļā vai reizi divās nedēļās ir labs sākums.
E-pasta mārketings nav sarežģīts, un tas var nest lielus rezultātus pat ar maziem ieguldījumiem. Sāciet ar vienkāršu abonēšanas formu, izvēlieties rīku kā MailerLite un pakāpeniski veidojiet attiecības ar savu auditoriju!