Digitālais mārketings Latvijā 2026. gadā mazajiem uzņēmumiem
Digitālais mārketings Latvijā 2026. gadā: Kā mazajam uzņēmumam izdzīvot un augt?

Esmu pamanījis, ka daudzi mani kolēģi – mazo uzņēmumu īpašnieki – jūtas apjukuši. Pasaule mainās zibensātrumā, un tas, kas strādāja mārketingā pirms diviem gadiem, šodien vairs "nevelk". Ja agrāk pietika ar vizītkartes tipa mājaslapu, tad 2026. gadā spēles noteikumi ir citi. Mēs vairs nevaram paļauties uz vienkāršu Facebook reklāmu. Mums ir jākļūst stratēģiski gudrākiem, lai ar mazākiem resursiem sasniegtu vairāk.
Lūk, ko esmu secinājis par to, kā mums, mazajiem, izdzīvot un augt šajā gadā:
Uzticība un autoritāte ir vērtīgāka par naudu: Lielie uzņēmumi var mūs "pārsist" ar reklāmas budžetiem, bet tie nekad nevarēs mūs apsteigt cilvēcībā. Esmu sapratis – cilvēki meklē meistaru, nevis anonīmu korporāciju. Mans personīgais solījums un godīgi padarīts darbs ir mans spēcīgākais mārketings. Es vairs necenšos sacensties budžetos, bet gan investēju savā autoritātē. Latvijas pircējs šodien uzticas ekspertam, kuram ir vārds un seja, nevis tukšiem reklāmas saukļiem.
Google tagad "domā" līdzi (SGE ēra): Esmu redzējis, ka Google vairs nerāda tikai zilus linkus. Tagad ir ienākusi SGE (Search Generative Experience). Vienkārši sakot – tā ir Google jaunā meklēšana ar mākslīgo intelektu. Tā vietā, lai klients klikšķinātu uz saitēm, Google pati meklētāja augšā uzraksta gatavu atbildi. Tas nozīmē, ka mājaslapu apmeklējumi var sarukt, ja vien tavs saturs nav tik autoritatīvs, ka Google izvēlas tieši tevi kā galveno avotu savai AI ģenerētajai atbildei. Lai viņa ieteiktu tieši mani, manā lapā jābūt pierādījumiem, ka esmu aktīvs un reāls meistars.
Viedtālrunis ir mana galvenā reklāmas aģentūra (Autentiska satura dominance): Man vairs nevajag dārgas studijas. Es vienkārši nofilmēju īsu video ar kādu padomu vai parādu savu ikdienu. Cilvēki novērtē šo "dzīvo" saturu daudz augstāk par samākslotām reklāmām. Esmu atteicies no dārgām mārketinga kampaņām par labu viedtālruņa video. Īsi, vērtīgi padomi un procesa dokumentēšana ir tas, kas piesaista klientus 2026. gadā.
Mākslīgais intelekts – mans jaunais (bezmaksas) darbinieks (Procesu automatizācija): Es lietoju mākslīgo intelektu katru dienu. Tas man uzraksta e-pastus, palīdz sakārtot domas un pat izplāno nedēļas darbus. Tas ietaupa man stundas, ko varu veltīt darbam vai ģimenei. AI vairs nav izvēle, tā ir nepieciešamība. Es izmantoju mākslīgo intelektu kā savu papildu darbinieku, kurš palīdz ar satura plānošanu, tekstu rakstīšanu un klientu komunikāciju, neprasot algu.